Народний Рух Ізраїлю НРІ Дім Давида вважає себе союзником України, але ворогом Кремлівських карликів. Цей матеріал на РП надіслав його партнер Голова НРІ ДД Міхаель Ґольденберг з метою поради для всієї України стосовно технічних засобів для боротьби з путлерівськими агресорами і загарбниками стосовно всього світу. Пан Ґольденберг вважає ісламіста ХАМАСу ПУТІ-Путлера спільним ворогом Ерец Ісраель та Ерец Україна.
Мало хто знає, що Росія купувала у Ізраїля 6 БПЛА у 2010 році… Росія кремлівських карликів, котра купляє чужу зброю? Але – факт. Під час грузинського конфлікту у 2008 вони себе зарекомендували ніби, як та ефективний контрзасіб проти переважніших у даній точці і досить добрих збройних сил. На Міжнародному конгресі безпілотних систем і роботів, що відбувся у жовтні 2013р у Ізраїлі коли там зібралися тисячі вояків і спеціалістів зі всього світу, загальним було вважаня: ще рано говорити про кінець пілотуємої авіації, але добре майбутнє буде за безпілотними літаками. Результат дискусій підвів колишній командувач ізраїльскими ВПС генерал Ейтан Бен Елияху: «За останні 10 років інвестиції у беспілотні системи збільшилися у десятки разів. Ера пілотуємих штурмових геликоптерів пройшла, у пілотуємих винищувачів немає майбутнього, бо перспективи транспортної авіації також сумнівні. Для нас, бойвих льотчиків, витиснення пілота з кокпіта, насправді, є важким ударом, однак вже у недалекому майбутньому ми, безсумнівно, побачимо повітряні бої поміж безпілотниками. І це не фантазія, це — частина майбутнього».
Ажде ВПС Ізраїлю нині мають найбільше на Заході, після США, чисельність пiлотуємих бойових літаків, він також нині лідирує у «безпілотній революції», яка обіцяє радикальні змінення у військовій справі вже у найближчому майбутньому. Генеральний директор Israel Aviation Industries Йозеф Вайс повідомив, що ізраїльські безпілотники у всьому світі налітали вже більше мільйона годин. Він назвав це «беспрецедентним досягненням». Уже нині у ізраїльських ВПС дрони(БПЛА) надають найбільше число бойових вилетів, ніж пілотуємі літаки, — вони знаходяться на бойовому чергуванні 24 години на добу. За повідомленнями Стокгольмського міжнародного інституту за наслідуваннями проблем світу, Ізраїль є монополістом на світовому ринку беспілотної авіації — ізраїильскі авіобудівельні компанії втілили 41%(!!!) продажу дронів на світовому ринку (більше ніж у пятидесяти країнах). Так ніби починалася «беспілотна революція».
Перший досвід ізраїльтян з бойовим використанням беспілотників почалися у 1969 році. Тоді в ході «Війни на знищення» на Суецькому каналі ізраїльска авіація несла втрати від дії комуно-совітських зенітно-ракетних комплексів. На вирішення цієї проблеми у США було закуплено радіокеруємі реактивні літаки Firebee. Вони були немаленькі (вагою у 1,5 тони) апарати, які використовувалися раніше тільки у якості учбових мішень. Ізраїльтяни застосували їх у якості літаків-приманок для прориву совєйської системи ПВО — совєтські ЗРК демаскували себе, відкриваючи вогонь по радіокеруємим літакам, після чого ізраїльска авіація наносила ракетно-бомбові удари по виявленим цілям. Для управління цими беспілотниками в ізраїильських ВПС було сформовано дивізіон.
За темою РП:
«Американський “Хижак” вполював би бойовиків Хамасу з Донбасу»
Врешті решт ізраїльтяни оснастили літаки Firebee апаратурою для аерофотозйомки. Ловушка спрацювала — під час Війни судного дня 1973 року ЗРК противника втілили 43 ракетних пусків по радіокерованим літакам. Адже, ізраїльтяни залишилися незадоволені застосуванням радіокеруємих літаків Firebee — вони були дорогими, важкими і громоздкими, однак отриманий досвід швидко нагодився. У 1974 році два молодих офіцера, лейтенанти Ієгуда Мазі та Елвин Еллис, вони служили у дівізіоні Firebee, демобілізувалися з армії і створили фірму «Еїрмеко».
Виходячи з досвіду Війни Судного Дня вони задумали, що невеликий простий дрон, начинений найсучаснішою ізраїльською електронною апаратурою і оснащений телекамерою, буде куди більше відповідати реальним бойовим завданням, чим радіокерований реактивний гігант Firebee. Прототип першого дрона, який отримав назву «Мастиф», було у 1974 році його зібрано у гаражі одного з ентузиастів. Однак у ізраїльскій авіабудівній корпорації Israel Aircraft Industries (IAI), зайнятій тим часом разробкою і виробництвом реактивних винищувачів-бомбардувальників, перший дрон інтересу не викликав. Молодих авіаінженерів несподівано подтримала компанія «Тадиран», що займалася виробництвом військової апаратури звязку — вона заключила з ними договір на вирбництво досвідногоного взірця. Після літніх випробувань проект перейшов у корпорацію Israel Aircraft Industries (IAI), що почала розробку дронів «Скаут». «Мастиф» і «Скаут» стали першими взірцями світового дронобудування. Перші дрони виглядали накрай неказисто на фоні досягнень реактивної авіації: незважаючи на свою електронну начинку, вони мали поршневий двигун з штовхаючим гвинтом, крейсерська швидкість іх небагатьох перевищувала 100 км/г, стеля висоты складала всього 4,5 км, а дальність дії обмежувалася сотнею кілометрів. 3апасів палива вистарчало всього на декілька годин польоту. Однак скоро вияснилося, що власне такий тихохід відповідав вимогам повітряної розвідки і наведенню на цілі — малий розмір і корпус зі скловолокна, котре прозоре для РЧ-вилучення, робили дрон невидимим для радарів противника. Зі «Скаутом» пов’язано перший в історії дронів випадок «збиття» реактивного винищувача. 14 травня 1981 року, коли дрон «Скаут» виконав рутинний розвідувальниый політ, його було атаковано москальсько-сирийським МиГ-21. В процесі погоні за дроном пілот МиГ-21 не впорався з керуванням і врізався у землю. «Скаут» благополучно повернувся на свою базу, де посміхалися авіатехніки намалювали на борту літачка «kill mark» — знак перемоги у повітряному бою.
Операція «Арцав»
Справжнє розуміння ролі дронів у сучасній війні дійшло до багатьох після «бойового хрещення» нової техніки: у червні 1982 року у небі над Ливаном розвернулося найбільше з часів Другої світової війни повітряне зраження, у котрому ізраїльска армія вперше і з успіхом застосувала дрони для знищення ППО (протиповітряної оборони) противника. У складі, що знаходився у Лівані, групування сирійських військ були чотири бригади ППО, оснащені совєтськими зенітно-ракетними комплексами (ЗРК) «Квадрат», С-75М «Волга» і С-125М «Печера». У ніч на 10 червня 1982 року на територію Ливану були додатково введені 82-га змішана зенітно-ракетна бригада і трійка зенітно-артиллерийських полків.
Тепер у Ливані знаходилося 24 сирийських зенітно-ракетних дивізіона, розвернутих щільним бойовим порядком протяженністю 30 км по фронту і 28 км у глибину. За свідоцтвом совєтських військових спеціалістів, такої плотної концентрації ракетних і артиллерійських сил ППО не було ніде у світі. Основним призначенням цих сил було прикриття сирійських війск у ливанській долині Бекаа, де було сконцентровано не меньше 600 танків. Операція «Арцав» по знищенню заходів ППО противника почалася у 4 годині ранку 9 червня 1982 року. За 4 години до першого удару ізраїльські ВПС посилили ведення всіх видів розвідки (радіотехнічної, радіолокаційної, телевізійної) тактичними літаками, радіотехнічної розвідки і дальнього радіолокаційного виявлення (ДРЛО) і дронами AQM-34, Мастиф и Scout. На дрони були заложені серйозні завдання:
1)Розвідка поля бою і спостереження. Для виконання цього завдання декотрі модифікації дронів були оборудовані ТВ-камерою і системою зв’язку, здатною передавати непреривний потік зображень. Це дозволяло ізраїльським командирам всіх рівнів мати наглядне уявлення про реальну ситуацію на полі бою і координувати сумісні дії сухопутних військ і ВПС. 2) Виявлення робочих частот радіолокаційних станцій(РЛС) і апаратури наведення сирійських ракетних комплексів. Безпілотники перехоплювали і аналізували вилучення РЛС противника і ретранслювали їх на наземні станції чи на літаки у повітрі.
3)Симулятори РЧ- злучення, котрі відображали вилучення РЛС такої інтенсивності, як ніби це були ударні літаки.
4)Указування мети. Дрони були оборудовані лазерними та інфрачервоними дальномерами – цілевказівниками для підсвітки цілей, призначених для атаки ракетами з лазерним і інфрачервоним наведенням.
5)Неправдиві цілі і встановники поміх. Дрони «Шимшон» застосовувалися в якості неправдивих цілей. Вони викликали на себе вогонь сирийських ЗРК і тим самыим відводили його від ударних літаків. 9 червня було скинуто десятки таких непровливих цілей. На екрані РЛС вони створюють відмітку повнорозмірного літака.
Як тільки дрон обнаружував батарею ЗРК і передавав її зображення наземному командуванню, у повітря піднімалися ще два БПЛА: один — в якості неправдивої мети, яка імітує атакуючий літак, щоб заставити батарею ЗРК противника включитися на вилучення, другої — яка оснащена аппаратурою для перехоплення вилучення радіолокаційної станції (РЛС) ЗРК. Отриманна інформація про параметри вилучення опрацьовувалися бортовими комп’ютерами літаків ДРЛО E-2C Hawkeye, що видавали дані для наведення протирадіолокаційних ракет по виявлених цілях. У 1982 році у Ливанській війні брали участь армії Ливану , Сирії , Ірану і Ираку. У Сирії і Ливані їм протистояла сама сучасна і передова Совітська військова техніка і технологія. За час до удару ізраїльтяни почали постановку пасивних радіоелектронних поміх на фронті шириною 150-200 км; за 12 хвилин — інтенсивних поміх системам зв’язку і керування засобами ППО; за 5-7 хвилин — активних поміх великої потужності, що подавили засоби радіолокаційної розвідки противника.
Потім почалося тотальне знищення сирійських засобів ППО. Удари по сирійським позиціям наносилися ракетами класа «земля-земля», дальнобійною і реактивною артиллерією, при цьому використовувалися шарикові і касетні боєприпаси, які мають здатність наводитися на ціль з допомогою інфрачервоного і лазерного проміня. Через 10-12 хвилин після ракетного удару по сирійським позиціям було нанесено удар силами коло 100 літаків. Ізраїльська авіація діяла групами у 2-6 винвщувачів-бомбардувальників. «Скайхоки», «Кфири», «Фантоми» і F-16 наносили удари з застосуванням звичайних, касетних, шарикових і кумулятивних бомб, а також керованих і самонаводящихся ракет, спеціально допрацьованих під робочв частоти сирійських РЛС.
Коли сирійці, намагаючися вивести ЗРК з-під удару протирадіолокаційних ракет, виключали свої РЛС, ізраїльтяни піднімали у повітря дрони з лазерним показником мети і тоді ударні літаки, озброєні ракетами AGM-65 Maverick з лазерною головкою самонаведення, атаковували сліпі ЗРК. Таким чином, за добу введення операції «Арцав» ізраїльтяни знищили 19 сирийських (совітських) зенітно-ракетних дивізіонів.
Одночасно у небі Ливану розверталося найбільше повітряне воювання. З обох боків у ньому брало участь коло 350 літаків, причому водночас у повітряних схватках вели бої по 120-200 літаків. Бойові дії перетворилися у справжню бойню: ізраїльтяни збили у повітряних боях 7-11 червня коло 90 самольотів МіГ-21, МіГ-23 і Су-22, не втративши жодного свого літака, цим було нанесено найтяжчий удар по престижу Совітського Союзу (перед своїми арабськими братами ) , Совітською авіаційною і радіолокаційною технікою і виставило перед всім світом рівень Совітської військової техніки. Про рівень обслуговування наземного технічного сирійського персоналу, льотчиків та інших вояків, бо нема чого додати. Але… всюди поряд з місцевими військовими були Совітські інструктори , радники та інші москалі. До речі, багато з них загинули у цьому зіткненні. Цей факт , ніде не публіккувався, бо це було глибоко засекречено. Негайно у Сирію вилетіла для розборки і вивчення хворобливого пораження вилетіли Міністр оборони Радянського союзу , Командуючі Авіацією , Радіолокаційною , Зенітно- ракетними військом та іншими родами військ. За поверненням застосування безпілотних апаратів у ході операції «Арцав» дозволило вирішити цілий комплекс завдань всіх видів розвідки, радіоелектронної боротьби, наведення на цілі. Ізраїльські командири всіх рівнів отримували у реальному часі інформацію з поля боя. Вперше були відпрацьовані питання тактики застосування дронів і координації сумісних дій дронів, сухопутних військ і ВПС
Від «Привидения» до «Эйтана»
Успішний досвід застосування БПЛА у бою, отриманий в ході операції «Арцав», виявив вирішувальний вплив на бурний розвиток безпілотної авіації у наступні роки. Після ливанської війни командування ЦАХАЛу не стало жаліти засобів на беспілотники. У 80-90 роки почався підйом ізраїльського дронобудування. Одна за другою створювалися нові фірми, авіабудівельні корпорації відкривали спеціальні підрозділи для розробок і виробництва беспілотників різного призначення. На розвиток безпілотної авіації виявився суттєвий вплив на такий фактор, як закриття проекту винищувача «Лави», колись він був гордістю ізраїильського авіапрома. Метою ізраїльських авіаконструкторів було створення винищувача, який подолав за своїми тактико-технічними характеристиками американський аналог — винищувач F-16A/B, бо їх досі є немало у Ізраїлі. Поставлена мета була досягнута, що доказали випробувальні польоти ізраїльського літака. У США зрлозуміли, що мають справу з небезпечними конкурентом. Під пропозицією захисту власної авіапромисловості американці стали добиватися повного припинення программи «Лаві». Під американським тиском Ізраиль було змушено звернути цей проект у 1987 році.
Доречі, нароботки ізраїльських авіаконструкторів не пропали задарма — ізраїльський проект винищувача «Лаві» втілився у китайському винищувачі Chengdu J-10 «Стрімкий дракон». Такі драматичні події привели у безпілотну авіацію плеяду талановтих авіаінженерів, раніше зайнятих у проекті «Лаві», що тільки сприяло бурному розвитку ізраїльського дронобудування. 8 створювачів двигунів для бойових літаків, що займали колись у СРСР видні пости, були засекречені . Всі вони з початком перестройки емігрували у Ізраїль. І виявилися там абсолютно непотрібними. Їхні ніби знання і досвід в області літакобудування, виявилися, що нікому у Ізраїлі це не було інтересним. Ось їхні імена:
1. Створювач реактивниых двигунів для винищувачів МіГ, доктор техничних наук, лауреат Держпремії СРСР Єфим Беккер підметал вулиці і ухажував за перестарілими.
2. Тим самим займався у Кир’ят-Гате доктор технічних наук, професор Абрам Франк. Той самий, котрый створив двигуни для стратегічного бомбардувальника ТУ-22.
3. Ведучий спеціаліст КБ реактивних двигунів Ил’я Лещинський працював майстром на крохотному шкіряному заводику.
4. 68-річний доктор технічних наук, спеціаліст за газовими турбінами Рафаель Приампольський не зміг влаштуватися на роботу навіть двірником – і прозябав на посібності.
5 Така ж доля постигла видатного спеціаліста по реактивним двигунам Михаїла Перского і
6. Олександра Бакста, чиї двигуни і нині стоять наросіийських бойових літаках.
7. Мили брами крупні двигунові спеціалісти, доктори технічних наук і заслуговані винахідці СРСР Олександр Равич і
8. Генадій Сверников.
Скоріш за все, вони і продовжили би займатися не “своєю справою” до кінця днів своїх. Если бы … Як би в голову професора Давида Лиора не прийшла ідея. Він створив компанію «Беккер андаса», творче ядро котре склали наші вісім двірників. І зумів заінтересувати своїм проектом компанію РАФАЕЛЬ. Вона ризикнула і здобула половину акцій «Беккер андаса» . Затоскованим за справжньою справою інженерам виділили невеликий завод – до виготовлення експериментальних взірців. І скоро на цьому заводі були вироблені найновіші двигуни для безпілотних літаків, аналогів котрим за потужністю, економічності і масі поки не існує. Коли професор Ліор продемонстрував ці двигуни знаменитій фірмі «*Pratt and Whitney*» – тій самій, що продала СРСР перші реактивні мотори, призначені для англійських винищувачів у 1945, її топ-менеджери негайно запропонували 7 мильйонів долларів за переїзд “Беккер андаса” у США, але пан Ліор відмовився. Американці тепер мають наміри створити немалі інвестиції на будівництво заводу, котрий буде виробляти в Ізраїлю унікальні авіадвигуни – плід творчості викинутих на задвірки працівників віника.
Безспілотна авіація Ізраїлю (має перспективні розробки) представляє собою довгий список літальних апаратів ріазного призначення — від малюпусеньких, вагою у 300 грам дронів Ghost, здатних запускатися з руки і тих, що стоять на озброєні розвідки і піхотних рот, до найбільшого у світі безпілотника «Ейтан», чий розмах крил досягає 35 метрів, а вага 4 тони. Головним призначенням «Ейтана» називають далекоглядну розвідку, пошук і зунищення установок баллістичних ракет. Машина може коло 50 годин «висіти» на висоті до 10 км над контрольованими районами, передбачено оснащення її системою дозаправки ув повітрі. «Ейтан» оборудовано системами супутниковоїй навігації, апаратурою стеження і виявлення цілей у оптичному, інфрачервоному і радіодіапазонах, засобами управління вогнем і ударними комплексами. При крейсерскій швидкості 296 км/г (максимальна — 460 км/г) він може теоретично пролетіти 14,8 тисяч км. Маса корисної нагрузки «Ейтана» у залежности від дальності польоту зможе досягать 1,8 тони. Незважаючи на розширяючий випуск багатофункціональних БПЛА, ізраїльські конструктори не залишають без уваги і невеличкі дрони тактичного призначення, так звані ближні розвідники. Ізраїльською армією прийнятіы на оєброєння малі дрони «Skylark» і «Seagull». Призначені на виконання завдань на рівні взводу — роти, обидва дрони мають радіус дії 5-10 км і їх можливо запускати з руки. На них може бутиь установлена відеокамера і інфрачервоні датчики огляду. «Skylark» може знаходитися у повітрі більше двох годин, «Seagull» — більше шести годин.
В ході операції у Газі в 2012 році ближні розвідники вперше у світі вирішували бойові завдання нарівні з танками і піхотою. Після того, як ізраїльське війско пересекли кордон Гази, БПЛА знаходилися попереаду піхотних і танкових підрозділів примірно на відстані 500 метрів. Оператори безпілотників постійно підтримували звязок з бойовими частинами, координуючи їх дії і підказували найбільше безпечні маршрути, а також попереджували про небезпеку. Крім того, як стверджують ізраїльські військові, безпілотники допомогали їм виконувати гуманітарні завдання — своєчасно обнаружувати поранених, ніби відмовляти їм необхідну допомогу і доставляти у безпчні регіони. В цілому бойові частини були повністю задоволені взаїмодією з підрозділами БПЛА.
Все більша кількість дронів розробляється у подвійність — військового іи громадянського — призначення. Ізраїль став першою країною у світі, котра використовує дрони на рятування людського життя. Тут створено гелікоптер з довжиною корпусу 8 метрів, шириною 3 метри, висотоюй 1,5 метри. Машина єможе набирати швидкість до 150 км/г і парувати на висоті до 3 кілометрів. Після приземлення на полі бою чи у важкодоступній місцевості у літальний апарат можут бути погружені четверо постраждалих, після чого він направиться у зворотній шлях — по направленю до лікарні чи на польовий госпіталь. Рятувальний гелікоптер-дрон оснащений медичним устаткуванням, а також системами, які захищають його від ракет ворогового неприятеля.
Безпілотний пасажирський літак було вперше представлено концерном Israel Aircraft Industries (IAI). На даному етапі мова йде про літак з четирма місцями. Хоча з технологічної точки зору ніяких перегород для створення безпілотного пасажирського літака немає, існує значна психологічна проблема, котру необхідно подолатиь. «Пасажири поки бояться літати на літаку, на котрому немає пілота», — пояснює директор інженерного центру IAI Цві Аразі. Ще однією розробкою IAI виявляєтся безспілотний літак, що працює на сонячній енергії. За словами директора проекта Ідана Регева, новий літак зможе знаходитися у повітрі стільки, скільки треба, оскільки сонячної енергії акумульованої протьягом дня, вистачає на політ протягом ночі. Для акумуляції енергії на крилах літака росташовані сонячні батареї.
Дрони-кілери
Останнім часом з’явилосяь досить багато повідомлень про так званих літаючих кілерів — ударних БПЛА, які не тільки виконують збір іинформації, але і здатних нести ракетну зброю і наносити вогневі удари. Мова йде про використання таких апаратів ізраїльскою армією в ході антитерористичних операцій і під час війни у Лівані з Муамором Каддафі – другом Адольфа Володимировича Путлера, який йому поставляв російську ракетну зброю, але паралельно з Ізраїлем сенатор США Джон МакКейн вимог від пана Обами поставку проти російських ракетних установок ГРАД американських дронів “Хижаків”, з ракетами, ці безпілотники PREDATOR(ХИЖАК)своїми ракетами знищили майже всі установки, кремлівських карликів, ГРАД. Як стверджують палестинські джерела, іизраїльскі безпілотники уже нанесли безсчисельну кількість ударів. Дрон став символом точечниых ліквідацій. Ось приклад, 2 жовтня 2004 року в ході операції «Дні покаяння», за повідомленнями палестинських ЗМІ, з борту ізраїльського безпілотника по групі боєвиків «Ісламського джихада» було випущено ракету. Шість боєвиків загинули. Джерела в ізраїльських структурах безпеки відмовились коментувати цю інформацію.
26 березня 2009 року міжнародні ЗМІ повідомили, що ізраїльські дрони атакували іранський конвой зі зброєю, направленими до ХАМАСу, за тысячі километров від ізраильських кордонів — на территорії Судану. У ході атаки було знищено 37 грузовиків з іранськими ракетами «Фаджар-3» і убитими були 39 человіків. Адже це можливо їхні версії: ЦАХАЛ (армія оборони ІИзраїлю) николи не коментує повідомлення про застосування безпілотної техніки при виконанні бойових операцій. Навіть коли мова йде про точечні ліквідації ву секторі Гази, і місцеві жителі стверджують, що бачили у повітрі БПЛА, прес-служба ЦАХАЛу відмовляється підтверджити, що для виконання бойового завдання використовувалися безпілотники.
Більше здатні на спілкування американські вояки. Як повідомляв журнал Airforce Times, американці успішно викорстовували в Іраку ізраильські дрони «Хантер» для ліквідацій бойовиків. 1 вересня 2007 року американські вояки побачили двох бойовиків, які встановлювали вибуховий пристрій. У їхній бік направився «Хантер», що скинув на терористів бомбу з лазерним наведенням. В результаті вибуху обидва террористи були знищені. Полковник Дон Хайзельвуд, глава проекта БПЛА в армії США, повідгомив виданню, що це був перший випадок ліквідації терористів за допомогою безпілотного літака. «Безпілотна революція» тільки починається.
Генерал резерву Офір Шахам, що очолює вислідувальний відділ ізраїльского міністерства оборони, вважє, що світ стоїть зараз перед справжньою «безпілотною революцією», котра повністю переверне традиційні представлення про ролі і місці человіка на війні і у повсякденному житті. Йде справжня «гонка дронів», у котрій беруть участьнині 76 країн. За зауваженнями ізраїльских експертів, об’єм світового ринку БПЛА, що складав у 2009 році всього $5,1 млрд, вже у 2020 році вироасте до $50 млрд. До 2020 року не менше третини світового парку військової авіації стане безпілотним, а функції вона виконуватиме то саме, що і пілотована авіація. У найближчій перспективі буде виростати застосування дронів ув громадянських отраслях — на черзі приход безпілотних літаків не тільки у військову сферу, але і у грузові і пасажирські авіаперевозки. Генерал Шахам так визначає причини ізраїльських успіхів у розвитку безпілотної авіації:
«Є три пояснення ізраїльських досягнень у розвитку безпілотної авіації:
1)У нас є маса талановитих і ініціативних людей, готовх до іновацій та здатних вирішувати, здавалося б, нездадні до виконання завдання;
2)Mи обладаємо величезним бойовим дсвідом, отриманим у багатьох війнах і озброєних конфліктах, у котрих наша країна незмінно виходила переможцем;
3) Ми постійно втягнені у збройні конфлікти. Оперативна ситуація вимагає від нас безперевної роботи і неповільненої реакції на погрози, що змінюються».
Розробка БПЛА, за словами генерала Офіра Шахама, стала однією з найкращих інвестицій Ізраїлю. «Це привело до створення величезної інноваційної інфраструктури в країні і вивело нас в авангард світової технології, це стало ключем до перспективного розвитку найближчими десятиліттями».
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.